حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

آهنگ زده بارون به اون صورت ماهت مسعود صادقلوMusicdel | موزیکدل

متن آهنگ مسعود صادقلو زده بارون

زده بارون به اون صورت ماهت

یه کمی خیس شدن موهای صافت

سر زبون دارم ولی تورو که میبینم

مست چشمات میشم ساکت میشینم


دل به دل راه داره جذابی عشقم

آرزوم اینه باشی جلو چشمم

دل به دریا زده ام عاشقم عشقم

این جوری نکن با دلم هی نزن چشمک


مغرور جذاب زیبای خوشگل

چشمات درشته قلبم تو مشتت

مغرور جذاب زیبای خوشگل

چشمات درشته قلبم تو مشتت

قلبم تو مشتت


آهنگ زده بارون به اون صورت ماهت مسعود صادقلو

بهترین پرینترهای خانگی ارزان قیمت 2023

بهترین چاپگرهای خانگی 2022

انتخاب دکوراتور خانه در ابتدا می تواند ساده به نظر برسد. اما پس از مواجه شدن با مدل های فراوان موجود در بازار، این انتخاب بسیار گیج کننده می شود. نکته کلیدی در اینجا مقدار و نوع مواد مورد نیاز چاپگر خانگی شما است. اگر خانواده ای با علایق متفاوت دارید یا به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستید، باید بهترین گزینه خود را در میان بهترین نویسندگان خانگی انتخاب کنید.

نیاز به کپی و اسکن دارید؟ آیا می خواهید از طریق Wi-Fi به دستگاه خود متصل شوید؟ بسیاری از سوالات دیگر که قبل از خرید چاپگر خانگی باید به آنها پاسخ داد. در زیر بهترین چاپگرهای خانگی 2022 را معرفی می کنیم تا به شما در انتخابی مناسب و کاربردی کمک کنیم. پس با ما همراه باشید

بهترین چاپگرهای سه کاره برای خانه

هنگام انتخاب از بین بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار، احتمالاً به دنبال چاپگری چند کاره هستید که نیازهای مختلف اعضای خانواده را برآورده کند. ممکن است خانواده شما نیاز به کپی اسناد برای امضا، اسکن عکس های قدیمی و چاپ مقالات یا گزارش های متنی و تصویری متعدد داشته باشد. داشتن یک اسکنر با عملکردهای متعدد برای اطمینان از کیفیت نسخه دیجیتال چاپ شده بسیار مهم است. همچنین استفاده از دستگاه کپی، برای کاهش هزینه های چاپ، از دیگر نقاط قوت چاپگر سه کاره محسوب می شود. در زیر چند نمونه از این پرینترها را ارائه می دهیم.

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M26nw

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M26nw

پرینتر لیزری اچ پی سیاه و سفید

چاپگر لیزری 3 در 1 M26NW یکی از بهترین چاپگرهای خانگی از برند HP است که به شما امکان چاپ، کپی و اسکن با عملکرد حرفه ای و مطمئن را می دهد. این چاپگر جمع و جور می تواند نیازهای شما را با سرعت چاپ 19 صفحه در دقیقه و کیفیت چاپ عالی 600 x 600 dpi برآورده کند.

ایجاد کپی دیجیتال از عکس ها و اسناد شخصی شما تا رزولوشن 1200*1200 نقطه در اینچ از ویژگی های قدرتمند این اسکنر است. از آنجا که Wi-Fi گنجانده شده است، می توانید سفارشات کتبی را از طریق تلفن هوشمند و تبلت خود ارسال کنید. همچنین با وجود قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار و بهره مندی از یک کارتریج با ظرفیت بالا، از نظر مصرف انرژی عملکرد بسیار خوبی دارد.

چاپگر لیزری چندکاره Canon i-Sensys MF3010

چاپگر لیزری چند منظوره Canon i-Sensys MF3010

چند قارچی پرینتر لیزری Canon i-Sensys MF3010

با این چاپگر لیزری سیاه و سفید کانن به سرعت و به راحتی چاپ کنید. یک چاپگر ایده آل برای خانه شما که استفاده از آن آسان و آسان است. طراحی مدرن این چاپگر آن را به یک دستگاه چند منظوره کوچک اما هوشمند تبدیل کرده است.

کیفیت چاپ خوب برای اسناد متنی و گرافیکی و قابلیت اسکن رنگی و کیفیت بالا با سرعت 18 صفحه در دقیقه از نقاط قوت این دستگاه است. صفحه نمایش ساده و عمودی دستگاه به شما این امکان را می دهد که بنشینید و به راحتی به امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. این ویژگی ها برای برخی از کاربرانی که بیشتر از یک چاپگر می خواهند و می خواهند در زمان، هزینه و فضا صرفه جویی کنند عالی است.

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M26a

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M26a

پرینتر لیزری اچ پی سیاه و سفید

با انتخاب پرینتر لیزری HP MFP M26a یک چاپگر لیزری عالی برای منزل خود خواهید داشت. در این مدل بهترین کیفیت را با وضوح 600 x 600 dpi برای چاپ و وضوح 1200 x 1200 dpi برای اسکن اسناد مشاهده خواهید کرد.

سرعت این چاپگر لیزری بسیار سریع است و به شما امکان چاپ و اسکن سیاه و سفید اسناد را تا 18 صفحه در دقیقه می دهد. خروجی ماهانه چاپگر عالی است: 5000 صفحه A4 در ماه. نصب، پیکربندی و اتصال پرینتر لیزری به دستگاه های دیگر نیز بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایورهای ارائه شده را روی رایانه خود نصب کنید و پس از اتصال با کابل USB از یکی از بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار لذت ببرید.

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M130NW

HP Laserjet Pro MFP M130NW Multifunktionsdrucker

پرینتر لیزری اچ پی سیاه و سفید

چاپگر HP LaserJet Pro MFP M130NW یک چاپگر سه کاره سیاه و سفید با عملکردهای چاپ، اسکن و کپی است. این چاپگر کوچک برای فضای فشرده و محدود خانه شما انتخابی ایده آل است و علاوه بر سرعت بالای ۲۲ صفحه در دقیقه، کیفیت چاپ بسیار خوبی نیز دارد.

یک اسکنر رنگی در این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا نسخه دیجیتالی از عکس ها و اسناد خود را با وضوح 600 dpi و تمام رنگی بسازید. این چاپگر لیزری مجهز به اتصال Wi-Fi و Ethernet است که دسترسی به داده های شما را از طریق شبکه آسان می کند. پشتیبانی این چاپگر از سیستم های iOS، AirPrint و CloudPrint از دیگر ویژگی هایی است که این دستگاه را در لیست بهترین چاپگرهای خانگی در سال 2022 قرار داده است.

بهترین چاپگرهای خانگی ارزان و کوچک

چاپگرهای مدرن نه تنها از همیشه توانمندتر هستند، بلکه به گونه ای طراحی شده اند که فضای بسیار کمی را در فضای زندگی شما اشغال کنند. اگر نیازهای چاپ روزانه شما شامل تهیه کپی فیزیکی از اسناد کاری و شخصی است، یا اگر برای کارهای مدرسه فرزندانتان به چاپگر نیاز دارید، نباید به دنبال یک دستگاه غول پیکر باشید. و گران قیمت بر اساس فناوری‌های مورد استفاده در چاپگرهای مدرن، می‌توانید ظریف‌ترین و کوچک‌ترین چاپگرهای مورد نیاز خود را در حالت تک کاره یا چند کاره پیدا کنید. در ادامه چند مدل از بهترین چاپگرهای خانگی را ارائه کرده ایم.

پرینتر لیزری اچ پی مدل HP Laserjet Pro M12a

پرینتر لیزری اچ پی مدل HP Laserjet Pro M12a

پرینتر لیزری اچ پی مدل HP Laserjet Pro M12a

چاپگر HP LaserJet Pro M12a یکی از بهترین چاپگرهای خانگی است که نه تنها به فضای کمی نیاز دارد، بلکه برای کاربرانی که نیاز به چاپ سریع و مکرر اسناد کوچک دارند، بسیار مناسب است. این چاپگر از انواع اتصالات USB، Ethernet، Wi-Fi و همچنین AirPrint برای سیستم عامل iOS پشتیبانی می کند.

چاپگر M12a همیشه آماده چاپ با فناوری روشن/خاموش خودکار است. در واقع این ویژگی گرم شدن سریع دستگاه را نشان می دهد و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. کیفیت چاپ این مدل پرینتر با رزولوشن 600*600 dpi بسیار رضایت بخش بوده و اسناد متنی را با وضوح عالی و با سرعت 18 صفحه در دقیقه چاپ می کند. این قابلیت ها در کنار اندازه جمع و جور آن 228×410×349 میلی متر کافی است تا این دستگاه به کاربردی ترین و بهترین چاپگر خانگی تبدیل شود.

پرینتر لیزری Canon Canon i-sensys LBP6030

مدل چاپگر لیزری Canon Canon i-sensys LBP6030

پرینتر لیزری Canon i-sensys LBP6030 مدل

چاپگر لیزری سیاه و سفید کانن LBP6030 به دلیل اندازه جمع و جور و ویژگی های مقرون به صرفه، برای دفتر کار خانگی ایده آل است. اگر این دستگاه را تهیه کنید، عملکرد بسیار ساده و در عین حال موثر آن را خواهید دید. فناوری On Demand این چاپگر نیز از نظر افزایش بهره وری انرژی بسیار پیشرفته است.

این مدل از پرینترهای کانن در حالت خواب تنها 0.8 وات مصرف می کند و به کمترین زمان ممکن برای گرم شدن نیاز دارد. وجود کارتریج های یکپارچه از دیگر عواملی است که باعث افزایش بازده انرژی این دستگاه می شود. این چاپگر با سرعت چاپ 18 صفحه در دقیقه و کیفیت 600*600 dpi می تواند یکی از بهترین چاپگرهای خانگی موجود در بازار باشد.

چیزی که این چاپگر را در بین کاربران خانگی محبوب کرده است طراحی زیبا و اندازه بسیار مناسب آن است. این چاپگر در ابعاد 249 × 199 × 364 میلی متر طراحی شده است، بنابراین فضای بسیار کمی را اشغال می کند. سینی کاغذ تاشو در این چاپگر دلیل دیگری برای صرفه جویی در فضا است.

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M28w

چاپگر چندکاره HP Laserjet Pro MFP M28w

چاپگر لیزری اچ پی سیاه و سفید

به گفته HP، چاپگر M28W یکی از جدیدترین و کوچکترین پرینترهای لیزری چندکاره موجود در بازار است. ارتفاع این چاپگر 198 میلی‌متر، عرض 360 میلی‌متر و ارتفاع 264 میلی‌متر است که با توجه به کارایی آن تعجب‌آور است. زیرا چاپگری با این قابلیت ها را می توان به راحتی روی میز و در کنار کامپیوتر شما قرار داد.

وضوح فوق العاده 600 نقطه در اینچ برای چاپ و 1200 نقطه در اینچ برای اسکن اسناد یکی از ویژگی ها و نقاط قوت این چاپگر فشرده است. این چاپگر نه تنها عملکرد بسیار خوبی از نظر وضوح برای چاپ اسناد متنی ارائه می دهد، بلکه کیفیت بسیار مطلوبی را برای اسناد گرافیکی ارائه می دهد. این ویژگی به این معنی است که می توانید با خیال راحت از این چاپگر استفاده کنید که نیازی به تهیه اسناد و عکس برای چاپ رنگی ندارید. البته این واحد اسکنر قابلیت تهیه کپی دیجیتال رنگی را نیز دارد.

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M15w

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M15w

پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M15w

این مدل از پرینترهای اچ پی نه تنها در لیست بهترین پرینترهای خانگی قرار دارد، بلکه یکی از کوچکترین و ارزان ترین انواع جت های لیزری جدید است. چاپگر ارزان قیمت M15W یک چاپگر لیزری سیاه و سفید با تنها یک سینی ورودی A4 است که از چند اندازه مختلف کاغذ نیز پشتیبانی می کند.

چاپ سریع 19 صفحه در دقیقه با کیفیت 600 x 600 dpi می تواند برای کاربران خانگی مفید باشد. این چاپگر مجهز به قابلیت وای فای است، بنابراین اتصال به این دستگاه آسان است. اما چیزی که این مدل را بیش از پیش محبوب می کند این است که فضای بسیار کمی روی میز شما اشغال می کند. ابعاد این چاپگر 288 x 348 x 346 میلی‌متر، وزن آن 3.8 کیلوگرم است، در بین کاربران خانگی بسیار محبوب است و می‌تواند کاغذ سایز A4 را روی میز شما قرار دهد.

پیشرو در لیست بهترین چاپگرهای رنگی خانگی

در اینجا بهترین چاپگرهای رنگی خانگی آورده شده است:

پرینتر لیزری 150 نانومتری Huff LaserJet

پرینتر لیزری رنگی HP Color Laserjet 150nw

چاپگر لیزری تک رنگ اچ پی

اگر برای تهیه کپی از عکس ها و اسناد خود به یک چاپگر رنگی نیاز دارید، این چاپگر HP بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. یک چاپگر کوچک و جمع و جور با کارایی بالا که در هر محیطی مناسب است. با ابعاد 274.4 x 8.397 x 382 میلی متر، چاپگر Color Laserjet 150nw می تواند فضای بسیار کمی را در فضای زندگی شما اشغال کند.

این چاپگر رنگی تک کاره کیفیت بسیار خوبی را برای چاپ اسناد با وضوح 600 x 600 dpi ارائه می دهد. سرعت چاپ اسناد سیاه و سفید 18 صفحه در دقیقه و اسناد رنگی - 4 صفحه در دقیقه است. امکان چاپ دورو دستی در این دستگاه وجود دارد و این مشکل یکی دیگر از ویژگی های مفید این چاپگر محبوب به حساب می آید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید چاپگر خانگی

آخرین

انتخاب یک چاپگر خانگی خوب بر اساس نیازها و انتظارات شما از دستگاه گاهی ممکن است دشوار باشد. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین چاپگرهای خانگی را با ویژگی هایشان به شما معرفی کنیم تا بتوانید چاپگری را با تمام اطلاعات انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای مشاهده بهترین، با کیفیت ترین و ارزان ترین چاپگرهای خانگی با قابلیت فیلتر بر اساس ویژگی های مورد نظر خود و مقایسه پرینترها می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با مشاوره همکاران متخصص ما، بهترین گزینه برای نیازهای شما خودت انتخاب کن


مراجعه به سایت: بهترین پرینترهای خانگی

چگونه فیزیوتراپیست از دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی استفاده می کند؟


فیزیوتراپیست با توجه به نیاز و مشکلات شما می تواند از روش های درمانی مختلفی استفاده کند. یکی از این روش ها الکتروتراپی است. در این مقاله با الکتروتراپی، فواید آن و نحوه استفاده از دستگاه الکتروتراپی آشنا خواهید شد.

الکتروتراپی چیست؟

الکتروتراپی یک روش درمانی بدون دارو، غیر تهاجمی و غیر اعتیادآور است. استفاده از برق در این روش درمانی بی خطر است و از سال 1855 استفاده شده است. تحریک الکتریکی یا الکتروتراپی یک روش درمانی رایج است که در فیزیوتراپی به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی استفاده می شود. دستگاه های الکتروتراپی انواع مختلفی دارند. هر نوع را می توان برای دستیابی به اهداف مختلف در طول برنامه توانبخشی استفاده کرد.

دستگاه های الکتروتراپی در فیزیوتراپی که به عنوان دستگاه های الکتروتراپی نیز شناخته می شوند، جریان های ضربانی کوچکی را به عضلات و انتهای عصبی می رسانند. چنین تحریکی ماهیچه های درگیر را تقویت یا شل می کند و در نتیجه درد را کاهش می دهد. اگر حرکت پس از آسیب یا بیماری دشوار شود، افراد می توانند از خدمات فیزیوتراپی کمک بگیرند تا به آنها کمک کند تا دوباره روی پاهای خود بازگردند. در برنامه راه‌اندازی می‌توانید از تحریک الکترونیکی برای کمک به حرکت و احساس بهتر استفاده کنید.

دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی

چگونه یک فیزیوتراپ از تجهیزات الکتروتراپی در فیزیوتراپی استفاده می کند؟

سوال مهمی که مطرح می شود این است که فیزیوتراپیست چگونه و چرا از الکتروتراپی استفاده می کند؟ در ادامه با فواید الکتروتراپی آشنا خواهید شد و همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد:

1. درمان درد مزمن و حاد

تحریک عصبی عضلانی پوستی که با نام TENS نیز شناخته می شود، نوعی تحریک الکتریکی است که توسط الکتروتراپیست ها در فیزیوتراپی برای کنترل درد استفاده می شود. TENS پایانه های عصبی پوست را تحریک می کند که سیگنال های درد را به مغز می فرستند. این سیگنال ها را می توان برای کاهش درد مختل کرد.

TENS یک درمان غیرفعال است و یک برنامه توانبخشی موفق یک برنامه فعال است.بنابراین TENS همراه با ورزش درمانی فیزیوتراپی بهترین عملکرد را دارد.

2. بهبود قدرت عضلانی

فیزیوتراپیست می تواند از الکتروتراپی برای بهبود مفصل استفاده کند. الکتروتراپی در فیزیوتراپی می تواند به ویژه پس از جراحی، آسیب یا بی حرکتی طولانی مدت اهمیت داشته باشد.

از تحریک الکتریکی عصب و ماهیچه برای بهبود تون عضلانی استفاده می کند. انجام الکتروتراپی در سلامت جسمانی؛ فیزیوتراپیست الکترودهایی را روی قسمت های خاصی از عضله قرار می دهد که به درستی کار نمی کنند. تکانه های الکتریکی وارد عضله شده و باعث انقباض آن می شود.

الکتروتراپی در فیزیوتراپی از آتروفی عضلانی جلوگیری می کند. آتروفی عضلانی کاهش بافت ماهیچه ای است که عضله را در طول زمان بی مصرف می کند. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد.

3. کنترل بی اختیاری ادرار

اگر مشکلات بی اختیاری دارید، الکتروتراپی در فیزیوتراپی می تواند به عضلات درگیر در بی اختیاری کمک کند. یک فیزیوتراپیست ممکن است از تحریک الکتریکی مانند تکانه های الکتریکی بیوفیدبک استفاده کند که انقباضات عضلانی را کنترل می کند تا مطمئن شود که عضلات مورد نظر کار می کنند. شما از درست استفاده می کنید. مانند عضلات کنترل کننده ادرار و کف لگن

4. کاهش نقطه ماشه یا نقاط ماشه ای

در صورت وجود اسپاسم عضلانی یا نقاط دردناک در عضله که به عنوان نقاط ماشه ای شناخته می شوند، می توان از الکتروتراپی در فیزیوتراپی استفاده کرد. از الکتریسیته می توان برای انقباض و شل کردن عضله آسیب دیده استفاده کرد و به کاهش تنش در عضله کمک کرد.

به یاد داشته باشید که کشش فعال پس از تحریک الکتریکی برای حفظ نقاط ماشه ای آرام ضروری است. اکثر تحقیقات نشان می دهد که انرژی الکتریکی در فیزیوتراپی می تواند علائم شما را کاهش دهد، اگرچه ممکن است نقاط ماشه ای به طور کامل حذف نشوند و ممکن است به تکنیک های دستی نیاز باشد.

5. درمان زخم با فیزیوتراپی

یکی از اثرات ویژه الکتروتراپی در فیزیوتراپی برای مدیریت زخم و بافت اسکار این است که وقتی پوست فرد به هر دلیلی آسیب می بیند و زخمی ایجاد می شود، اگر سطحی باشد، زخم با لایه جدیدی از پوست ترمیم می شود. برای ترمیم آسیب در لایه‌های عمیق‌تر، بدن پوست ضخیم‌تری به نام اسکار ایجاد می‌کند.

فیزیوتراپیست ها می توانند از تحریک الکتریکی برای تسریع بهبود زخم استفاده کنند. تحقیقات ثابت کرده است که درمان الکتریکی در فیزیوتراپی با ولتاژ بالا می تواند زخم های عمیق را التیام بخشد. در فیزیوتراپی، الکتریسیته گردش خون در اطراف زخم را بهبود می بخشد که تاثیر ویژه ای در تسریع بهبود زخم دارد.

انواع تجهیزات برقی

انواع دستگاه های الکتروتراپی

انواع مختلفی از دستگاه های الکتروتراپی وجود دارد که به آنها الکتروفیزیولوژی نیز می گویند:

TENS: محرک تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست است. الکترودهای ولتاژ پایینی که روی پوست قرار می‌گیرند، تحریک متناوب اعصاب سطحی را فراهم می‌کنند، سیگنال‌های درد را مسدود می‌کنند و اندورفین‌ها را آزاد می‌کنند. اندورفین ها مسکن های درد در بدن هستند. الکتروتراپی خانگی با دستگاه تنیس یکی از رایج ترین روش های الکتروتراپی است.

واحدهای ایالات متحده یا اولتراسوند: امواج صوتی با فرکانس بالا. این امواج در اعماق ناحیه آسیب دیده ارتعاش می کنند و گرمایی ایجاد می کنند که جریان خون را به بافت آسیب دیده جذب می کند. سپس بافت ها مواد مغذی را از خون دریافت می کنند و به این ترتیب فرآیند ترمیم آغاز می شود. این روش را می توان با یک داروی ضد التهابی موضعی یا ژل انجام داد.

جریان گالوانیکی ولتاژ بالا: در تحریک گالوانیکی با ولتاژ بالا، برق ولتاژ بالا و فرکانس پایین برای نفوذ به بافت عمیق استفاده می شود. این روش درمانی برای تسکین درد، بهبود جریان خون، رفع اسپاسم عضلانی و بهبود تحرک مفاصل استفاده می شود.

در فیزیوتراپی به چند جلسه الکتروتراپی نیاز دارم؟

اکثر بیماران در مورد تعداد جلسات الکتروتراپی در فیزیوتراپی کنجکاو هستند. باید بدانید که تعداد جلسات بستگی به بیماری، وضعیت و نیازهای فردی شما دارد. در این مورد با فیزیوتراپ یا پزشک خود مشورت کنید.

عوارض الکتروتراپی

درمان تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست به طور کلی کاملاً بی خطر است. در موارد بسیار نادر، جریان الکتریکی ممکن است آنقدر قوی باشد که فرد بتواند باعث سوختگی یا تورم پوست شود.

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-فیزیوتراپی-شیراز