حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

عوارض فشیال صورت چیست؟

بسیاری از ما در این ذهنیت گیر افتاده‌ایم که فیشور فواید زیادی برای پوست ما دارد، اما همیشه اینطور نیست. گرفتن صورت در یک مرکز معتبر که از مواد با کیفیت مناسب برای پوست شما استفاده می کند، می تواند پوست صورت شما را برای مدت طولانی شاداب و هیدراته نگه دارد. اما در بدترین حالت، پاکسازی عمیق بوی بد می تواند پوست را تحریک کند، منافذ را مسدود کند، پوست چرب یا مختلط را چرب یا شکسته کند. در این مقاله به بررسی تاثیر صفحات بر روی سایت های ارزان و غیر قابل اعتماد می پردازیم. آموزش فیشیال صورت


عوارض صورت

مشکلات را در مکان های اشتباه برطرف کنید

چه عوارض صورت شدید یا خفیف باشد، بسته به نوع صورت انتخابی شما می تواند عوارض مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، صورت خون آشام نوعی میکرونیدلینگ است که برای پاکسازی عمیق پوست نیاز به خونگیری دارد، بنابراین مهم است که پزشک شما تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کند تا شما را در معرض بیماری قرار ندهد. این کار را انجام دهید.


قرمزی و تحریک پوست

یکی از شایع ترین عوارض صورت قرمزی و تغییر رنگ ناشی از درمان فشاری است. به مدت 24 تا 48 ساعت پس از آرایش صورت خود از آرایش کردن یا استفاده از هر گونه محصول پوستی خودداری کنید.


اسکار آکنه صورت را از بین ببرید

علت آکنه بعد از انجام عمل صورت معمولا وجود باکتری هایی است که در حین پاکسازی روی پوست شما ایجاد شده است. مرطوب کننده ها و تجهیزاتی که به درستی تمیز نشده اند، زمینه مناسبی را برای چنین باکتری هایی فراهم می کنند.

برای جلوگیری از چنین عوارضی، از متخصص صورت خود بخواهید که از ابزارهای غیر استریل برای درمان پوست استفاده نکند یا قبل از شروع درمان مطمئن شوید که ابزارها مستقیماً استریل شده اند.


ایجاد جای زخم بر روی پوست

هنگامی که یک متخصص از انگشتان یا ابزارهای تیز برای از بین بردن کثیفی از منافذ پوست شما استفاده می کند، خطر آسیب به لایه بیرونی پوست وجود دارد، زیرا برداشتن خشن می تواند باعث کبودی و خونریزی شود.

اگر تکنسین صورت خیلی باتجربه یا آموزش دیده نباشد، می تواند به پوست آسیب برساند تا جایی که ممکن است عفونی شود یا حتی آثار دائمی روی صورت شما باقی بماند. برای محافظت بیشتر از پوست و کاهش خطر عفونت حتما از دستکش تکنسین صورت استفاده کنید.


پوست خشک و خارش دار

طبق اصول اولیه درمان، تکنسین صورت باید پوست مرده شما را در طول فرآیند درمان جدا کند تا به لایه جدید پوست شما برسد. اما پاکسازی غیر اصولی و شدید می تواند پوست شما را خشک و خارش کند. بعد از آرایش صورت، از یک مرطوب کننده ملایم برای مبارزه با خشکی پوست خود استفاده کنید.

مراقب پوست پشت صورت باشید


مراقبت از پوست بعد از صورت

برای پیشگیری یا کاهش عوارض صورت، بهتر است بعد از عمل از پوست مراقبت کنید.

1- پس از درمان صورت به هیچ وجه پوست خود را دستکاری نکنید. از چیدن جوش ها خودداری کنید.

2. آرایش سنگین بلافاصله بعد از آن ممنوع است.

3- حداقل 24 ساعت از ورزش و دویدن خودداری کنید. تعریق در حین ورزش صورت حساس و خطرناک است.

4- تا 3 روز بعد از درمان صورت از لایه برداری و اسکراب خودداری کنید.

5- از مصرف داروهای ضد آکنه بعد از عمل صورت خودداری کنید.

6- نور خورشید بعد از جلسه درمان صورت برای پوست صورت مضر است. بهتر است تا چند روز پس از درمان از نور آفتاب دور بمانید و از ضد آفتاب قوی استفاده نکنید. https://fatemehhabashi.com/

7- بعد از جلسه درمان صورت نباید از لیزر، واکس و شمع صورت استفاده کنید. توصیه می شود حداقل به مدت 7 روز از لیزر، شمع و موم استفاده نکنید. اگر از آن استفاده کنید، احتمالاً صورت شما چروک می شود.

8- بعد از جلسه آرایش، شستشوی دقیق و دقیق پوست مهم است. زیرا پوست بعد از صورت بسیار قوی است.

9- پس از انجام فیشال از ماندن در محیط های بسیار گرم خودداری کنید.

10- بلافاصله پس از درمان صورت از تونیک ها استفاده نکنید.

11- پس از درمان صورت، پوست خود را ماساژ ندهید.


صورت چیست؟

حفظ طراوت و مراقبت اولیه از پوست همیشه بسیار مهم است. امروزه روش های زیادی برای تحریک و حفظ زیبایی پوست استفاده می شود.

صورت یکی از روش های نوین بازسازی پوست است که به صورت ترکیبی با ابزارهای مختلفی انجام می شود. در فرآیند درمان صورت، پوست عمیقا پاکسازی، لایه برداری، تغذیه و مرطوب می شود و در نتیجه پوستی روشن تر و جوان تر می شود. به طور کلی در این فرآیند با شناخت نوع پوست خود، مناسب ترین روش مراقبت از پوست به شما توصیه می شود تا بتوانید به مراقبت از آن ادامه دهید.


فواید پوست صورت

فواید برای پوست صورت

از جمله فواید فیشال صورت که بعد از چندین جلسه فیشال متوجه خواهید شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنها با 1 جلسه به بسیاری از اهداف درمانی و مراقبت از پوست دست خواهید یافت.

پوست را از آلودگی های شهری و رادیکال های آزاد پاک می کند.

ماساژ درمانی صورت باعث ایجاد حس آرامش و کاهش استرس می شود.

جوان کننده، کاهش چین و چروک و روشن کننده پوست.

درمان صورت آسیب های پوستی را از بین می برد و گردش خون را بهبود می بخشد.

صورت جوش های سر سیاه، سر سفید و منافذ باز پوست را از بین می برد.

صورت را بلند کرده و پوست را سفت کنید.

چین و چروک صورت، سیاهی و پف زیر چشم را درمان می کند.

صورت رنگ پوست را صاف و یکدست می کند.

قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو (معرفی فیچرها و امکانات آن)

قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به یکی از بهترین برنامه‌های ادیت ویدیو در اندرویدی یعنی برنامه کپ کات بپردازیم که می‌توان آن را همواره در لیست 3 برنامه برتر ادیت ویدیو موبایل دید. این اپلیکیشن تاکنون فیچرهای بسیار زیادی را ارائه کرده است و توانسته است جامعه کاربران خود را به بیش از 500 میلیون نفر برساند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی کامل این نرم افزار بپردازیم.

برنامه کپ کات چیست؟
امروزه ادیت ویدیو در گوشی بسیار رایج است. جالب است بدانید غالب کسانی که به عنوان ادمین در فضای مجازی اینستاگرام فعالیت می‌کنند، از برنامه‌های ادیت ویدیو مانند کپ کات بهره می‌برند تا بتوانند ویدیوهای خود را ادیت بزنند. تاکنون انواع بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند اما در میان همه آنها، برنامه‌هایی مانند اینشات و کپ کات اکنون ترند شده‌اند و کاربران بسیار زیادی دارند.

کپ کات که با عنوان CapCut نیز شناخته می‌شود، یک برنامه ویرایش ویدیو است که در گذشته با نام Jianying شناخته می‌شد. این برنامه که اولین بار در کشور چین ساخته شده است، به صورت رایگان ارائه شده و مزیت آن، ارائه قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو است که حتی می‌توانند به صورت حرفه‌ای آن را ادیت کنند. به عنوان مثال، برخی از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو عبارتند از: برش زدن ویدیو، معکوس کردن، تغییر سرعت، جابه‌جایی ویدیو، اضافه کردن موسیقی، اعمال استیکرها و ایموجی‌ها، اضافه کردن متن و موارد دیگر.
برنامه کپ کات تاکنون بیش از 500 میلیون بار برای اندروید دانلود و نصب شده است و در این میان، امتیاز 4.4 را از آن خود کرده است. با این حال، این برنامه برای iOS نیز منتشر شده اما استقبال کمتری از آن شده است. علاوه بر کاربران آسیایی که بیشتر از این برنامه در اینستاگرام استفاده می‌کنند، غالب کاربران در کشورهای اروپایی و آمریکا، کسانی هستند که در فضای مجازی تیک تاک با این برنامه تولید محتوا می‌کنند.

همچنین جالب است بدانید شرکت مادر برنامه‌های تیکتاک و کپ کات یکسان است و به همین خاطر کاربران این شبکه مجازی ویدیوهای خود را غالبا در این برنامه ویرایش می‌کنند.

مزیت های برنامه کپ کات چیست؟
وجود قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در موارد متعدد سبب شد است تا کپ کات بسیار محبوب شود. از سوی دیگر نباید همبستگی و تبلیغات تیکتاک برای این برنامه را دست کم بگیرید. به طور کلی، برخی از مزیت های این برنامه به شرح زیر هستند که عبارتند از:

·        استفاده از آن آسان است: برش زدن، معکوس کردن و تغییر سرعت و بسیاری قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو به راحتی قابل دسترس و استفاده می‌باشد.

·        کیفیت بالا: جالب است بدانید این برنامه در کنار انواع مختلفی از قابلیت‌ها، توانسته است کیفیت خود را حفظ کند. کاربران می‌توانند از فیلترهای پیشرفته و زیبایی بی‌عیب و نقص آن استفاده کنند که بسیار جذاب خواهد بود.جوان ایرانی (irjavan.com)

·        آهنگ‌های برتر و جلوه‌های صوتی: همواره یکی از مهم‌ترین عناصر در ادیت ویدیو، استفاده از آهنگ است. این نکته در کپ کاپ فراموش نشده و برای تکمیل قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو، یک کتابخانه موسیقی عظیم با آهنگ‌های انحصاری TikTok درنظر گرفته شده است.

·        استیکرها و متن‌ها: کافیست سری به این برنامه بزنید و می‌توانید به لطف استیکرهای پرطرفدار و فونت‌های شگفت انگیز آن، به خوبی ادیت‌های جذابی را داشته باشید.

·        جلوه‌ها: در این برنامه، طیف وسیعی از جلوه‌های بصری خلاقانه درنظر گرفته شده است که هرکدام می‌توانند تاثیر ویدیو‌های خلاقانه شما را چند برابر کنند.

·        نسخه‌های متنوع: یکی از فیچرهای بسیار خوب این برنامه، وجود انوع مختلف اپلکیشن‌های آن برای سیستم عامل‌های مختلف است. از نسخه‌های ویندوز گرفته تا اندروید، iOS شما می‌توانید از این برنامه برای ادیت ویدیوهای خود استفاده کنید. همچنین جالب است بدانید این برنامه به صورت برنامه مبتنی بر وب نیز ارائه شده است و می‌توانید از آن بر بستر اینترنت در این سایت (با مروگر کروم) استفاده کنید.

بیشتر کاربران در حال حاضر از برنامه و قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو راضی هستند و بازخوردهای رضایت‌بخشی را از خود به جای گذاشته‌اند. موفقیت غیرمنتظره CapCut که به عنوان دومین اپلیکیشن ByteDance است، توانست این برنامه را پس از TikTok، در صدر جدول پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار دهد. همچنین خبر خوش آنکه در آگوست 2022، ByteDance رسما نسخه دسکتاپ CapCut را برای Windows (10/11) و MacOS منتشر کرد.
معرفی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو
حال می‌خواهیم به معرفی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بپردازیم که تاکنون منتظر آن بوده‌اید. در این خصوص باید ابتدا به قابلیت‌ها و فیچرهای پایه این برنامه اشاره کرد که در غالب برنامه‌های دیگر نیز وجود دارند. شما می‌توانید با ورود به برنامه، گزینه “پروژه جدید” را انتخاب نموده و فیلم و تصاوی را به آن وارد کنید. حال در قسمت زیر می‌توانید بخش ویرایش را مشاهده کنید. در این بخش 22 گزینه می‌توان مشاهده کرد که شامل موارد مختلفی هستند.

قابلیت‌های Edit
در مورد قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در حالت پایه ابتدا به سراغ بخش edit می‌رویم. در بخش ادیت، می‌توانید امکانات مختلفی را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        Split: این بخش می‌تواند برای جدا کردن قسمت‌های مختلفی از یک ویدیو به کار برود و آن را از یک ویدیو به چند تکه کلیپ تقسیم کند.
·        Speed: شما می‌توانید سرعت ویدیو را در این بخش به صورت منحنی و غیره تغییر دهید.
·        Delete: شما می‌توانید در این بخش، کلیپ‌ها و یا تصاویری که اضافه ایجاد شده‌اند را انتخاب و آنها را از ادیت حذف کنید.
·        Remove Background: در این حالت می‌توانید پس زمینه‌هایی که ناخواسته‌اند را انتخاب کرده و آنها را حذف نمایید.
·        Animation: شما می‌توانید به تصاویر یا ویدیو‌هایی که در این بخش وارد می‌شوند، انیمیشنی را اضافه کنید. مثلا حالت In یا ورود و Out یا خروج به آن بیفزایید.
·        Volume: شما می‌توانید حجم یا صدای ویدیو را کم و زیاد کنید.

قابلیت‌های Text
شما می‌توانید در این بخش از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو، متن‌ها را به آن اضافه کرده و یا رنگ آنها، جلوه و قالب‌هایشان را سفارشی سازی کنید. یکی دیگر از فیچرهای جذاب در این بخش، تبدیل متن به گفتار است که در ادامه به آن نیز می‌پردازیم. از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو در قسمت نوشته می‌توان گفت:

·        Add Text: شما می‌توانید با این امکان، قابلیت اضافه کردن نوشته را داشته باشید. در این حالت همچنین می‌توان به ادیت‌های دیگر از جمله تغییر رنگ، افکت و یا ایجاد انیمیشن و Bubble اشاره کرد که آن را جذاب‌تر می‌کند.
·        Text Template: شما می‌توانید استایل‌های متحرک و سفارشی شده را در این بخش اضافه کنید. از فیچرهای این بخش می‌توان به Time، زیرنویس، Bubble، News، Trending و غیره اشاره کرد.
·        Add Captions: یکی از ویژگی‌های خوب در بخش ادیت است که می‌توانید به کمک آن، زیرنویس‌های خودکار ویدیو را برای 7 زبان انگلیسی، ژاپنی، اندونزیایی، اسپانیایی، کره‌ای، روسی و نیز پرتغالی داشته باشید.

·        استیکرها: شما می‌توانید از این بخش، استیکرها و حتی تصاویری را به ویدیو اضافه کنید.
قابلیت‌های Overlay
سومین بخش از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو مربوط به قسمت Overlay است که در آن می‌توانید همپوشانی ایجاد کنید. مثلا دو یا چند عکس و ویدیو را در یک صفحه قرار داده و یا آرم و استیکری به آن اضافه کنید. جلوه های ویدیویی اضافی را وارد کنید. همچنین قابلیت‌هایی با پرده سبز و ادیت بخش‌های سبز در این قسمت قرار داده شده‌اند. شما می‌توانید آن را به صورت لایه بندی‌ شده نیز استفاده کنید.

قابلیت‌های Effects
قسمت مهم دیگری که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، Effectها هستند که در بخش قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بسیار مهم می‌باشند. شما می‌توانید در این بخش، دو آیتم مهم را استفاده کنید که شامل اضافه کردن افکت‌های ویدیویی و نیز افکت‌های صورت است.

·        افکت‌های ویدیویی: با کمک این افکت‌ها می‌توانید حالات مختلفی‌ را بر روی ویدیوهای خود اضافه کنید. مثلا تم و استایل‌های خاصی را اضافه کرده و یا به آن بلور دهید. این بخش به ویژه برای ساخت کلیپ‌های شبکه‌های مجازی بسیار جذاب خواهد بود.
·        افکت‌های صورت: شما می‌توانید به کمک این بخش، امکان قرار دادن افکت بر روی چهره خود را داشته باشید که می‌تواند بسیار جذاب بوده و حتی سرگرم کننده و فان باشد. در این حالت کلیپ را وارد کرده و این فیلترها به صورت خودکار بر روی صورت شما قرار داده می‌شوند.

قابلیت‌های Format
یکی دیگر از قابلیت‌ها در این بخش، تعیین فرمت و سایز است که می‌توانید آن را به صورت 480پیکسلی، با نسبت‌های 1 به 1، 9 به 16 و بالعکس، 4 به 3، 2 به 1، 3 به 4، 2.35 به 1 و غیره درنظر بگیرید.

قابلیت‌های Canvas
در این بخش، می‌توانید فیلم‌ها و تصاویری را برای ویرایش آنها انتخاب نمایید. در این حالت شما می‌توانید برخی قابلیت‌ها مانند رنگ، پس‌زمینه را تغییر کرده یا به آن بلور دهید.

·        رنگ: شما می‌توانید در این حالت رنگ را به بیش از 30 عدد تغییر دهید.
·        بک گراند: شما می‌توانید با این قابلیت، پس زمینه‌ای به آن اضافه کنید که از تصاویر خودتان یا استوک خواهد بود.
·        بلور: این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه تاری را به کار خود بیفزایید.

قابلیت‌های Adjust
این سکشن از قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو مربوط به کسانی می‌شود که قصد دارند ویدیو خود را یک رنگ و لعاب دهند. در این صورت می‌توان به فیچرها و امکانات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

·        تنظیم نور،
·        تنظیم کنتراست،
·        تنظیم غلظت رنگ،
·        تنظیم اکسپوژر،
·        تنظیم تیزی ویدیوها،
·        تنظیم هایلایت‌ها،
·        تنظیم سایه‌ها،
·        تنظیم دما،
·        تنظیم Hue،
·        تنظیم محو شدگی،
·        تنظیم Vignette و نیز
·        تنظیم Grain.

با کمک این قابلیت‌ها می‌توانید کنترل خوبی بر رنگ‌ها و دیگر پارامترها داشته باشید.  

بخش Export
قسمت دیگری که می‌توان آن را در لیست قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو بیان کرد، بخش خروجی است که فرمت‌ها و امکانات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا شما می‌توانید آن را با کیفیت‌های 480 پیکسل تا 1080 دریافت کنید. همچنین نوع فایل خروجی نیز می‌تواند در نوع mp4 یا mov باشد. شما می‌توانیم نرخ فریم ریت را بین 24 الی 60  fps تعیین نمایید.

دیگر فیچرها و قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو چیست؟
در ادامه بررسی قابلیت های کپ کات برای ادیت ویدیو می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که عبارتند از:

·        تبدیل متن به گفتار: در این حالت شما می‌توانید روی Text-to-Speech در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید صداها را نیز تغییر دهید. فرقی نمی‌کند چه می‌خواهید، در رده‌های سنی مختلف و به سبک مردانه یا زنانه، صداها تبدیل می‌شوند و می‌تواند برای جذابتر کردن محتوای ویدیویی شما بسیار مناسب باشد.

·        قابلیت همپوشانی: شما می‌توانید به کمک این قابلیت، امکان لایه بندی کردن ویدیوهای خود را داشته باشید. در این صورت می‌توان تصویر یا ویدیو خود را که با پرده سبز ایجاد کرده‌اید بر روی ویدیو قبلی خود بگذارید و سپس در قسمت بعد پرده سبز آن را حذف کنید.

·        متحرک سازی ویدیوها: اگر ویدیوی ثابتی دارید مثلا فیلم‌هایی که از منظره یا یک مکان آرام گرفته‌اید،  می‌توانید با افزودن انیمیشن‌ها، یک مقدار چاشنی به آن بدهید. مثلا حالت محو شدگی یا افکت لرزان را در آن ایجاد نموده و جذاب‌تر کنید.

·        انتشار مستقیم در پلتفرم‌ها: پس از آنکه ویدیو خود را ویرایش کردید، می‌توانید به صورت مستقیم کار نهایی را به شبکه‌های اجتماعی اشتراک بگذارید. در این قسمت، این برنامه می‌تواند به دو پلفترم تیکتاک و نیز یوتیوب متصل شده و به راحتی امکان آپلود مستقیم را داشته باشد.

·        Stock Videos: برای کاربرانی که محتواهای آماده‌ای نیاز دارند، می‌توانند در بخش Stock Videos برخی از کلیپ‌های کوتاه به صورت مکمل را به کلیپ خود اضافه کنند.

آهنگ جدید محسن لرستانی به نام «نفس گیرترین دقایق نتونست بمونه عاشق»

متن آهنگ نفس گیرترین دقایق نتونست بمونه عاشق محسن لرستانی

همه توی خواب ناز وُ منم به فکرِ چشمای نازِ اون!!♪!
به یادِ روزایی که من، می رقصیدم هی با سازِ اون!!♪!
نفس گیرترین دقایق!♪!
نتونست، بمونه عاشق!♪!
بازم معرفت داشت!!♪!
بهونه نیاورد و روراست گفت: اونو می خواد!♪!
ازم معذرت خواست و گفت: خیلی مردی و شرمندتم..! اونو می خوام!!♪!

https://musicdel.ir/single-tracks/202172/

آهنگ جدید معین زد به نام «میون این شاپرکا قلب ما میخورد ترکا»

متن آهنگ میون این شاپرکا قلب ما میخورد ترکا معین زد

گُفـــــــــتی