حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

کرونا در جی ۷؛ هیئت هند قرنطینه شد

جلسه وزرای خارجه گروه ۷ که قرار بود در لندن برگزار شود پس از آنکه وزیر خارجه هند اعلام کرد او و تیمش به دلیل مثبت شدن تست کرونای یکی از اعضای هیئت هند قرنطینه شده‌اند، تحت تاثیر این خبر قرار گرفت.

بریتانیا میزبان اولین اولین جلسه گروه هفت پس از دو سال بود و غرب تصمیم داشت با این نشست اتحاد علیه چین و روسیه را به رخ بکشاند.

هند که اخیرا شاهد بدترین سرعت شیوع کرونا در دنیاست به عنوان مهمان در این اجلاس شرکت کرده و قصد داشت در جلسات شرکت کند.

سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند روز گذشته در توییتر نوشت: ما دیروز عصر از احتمال قرار داشتن در بین موارد مثبت کرونا مطلع شدیم.

یک مقام بریتانیایی مثبت شدن تست کرونای دو نفر را تایید کرد و گفت تمام هیئت هند خود را قرنطینه کرده است. قوانین بریتانیا نیازمند یک دوره قرنطینه ۱۰ روزه است.

تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در هند طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۷۸۰ نفر رسید. این درحالی است که روز گذشته نیز هند با عبور از ۲۰ میلیون نفر مبتلا به کرونا به دومین کشور پس از آمریکا در تعداد ابتلا به این ویروس تبدیل شد.

داده‌های نهاد‌های بهداشتی هند حاکی از آن است که تعداد روزانه ابتلا به کرونا در روز چهارشنبه ۳۸۲۳۱۵ نفر بوده است

مواد اولیه صنایع دارویی شامل مواد اولیه دارویی، مواد مؤثره دارو، افزودنی های صنعت داروسازی و مواد جانبی دارو می باشد

مواد اولیه صنایع دارویی پیشگامان شیمی شامل مواد اولیه دارویی، مواد مؤثره دارو، افزودنی های صنعت داروسازی و مواد جانبی دارو میباشد. دبیر ستاد توسعه زیستفناوری گفت: با راهاندازی یک شتابدهنده به عنوان مواد اولیه دارویی، یک اقدامی کردیم که بتوانیم نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلاری که به خاطر مواد اولیه از کشور خارج میشود را صرفهجویی کنیم. در مطلب پیش رو سعی برآن داریم تا شما را با اصول اولیه ترخیص دارو از گمرک آشنا کنیم. در صورتی که پرونده دارای نقص باشد برگشت داده می شود، در غیر این صورت مکاتبات لازم با گمرک و بازرگانی انجام می شود. اما نکته این است که تا زمینه لازم فراهم نشود این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین درخواست ورود و ترخیص مواد اولیه دارویی، فاکتور و پروفرما مورد تائید مسئول فنی، ارائه آنالیز داخلی وآنالیز سازنده، پروانه ساخت، گواهی عدم آلودگی و سوابق ترخیص از جمله موارد لازم است. غذایی که مدتی میماند و خوراکیهایی که در آن مواد نگهدارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف میکند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «سید مهدی طاهری» با اشاره به اینکه صنف تامین کنندگان مواد شیمیایی می توانند در تمام شهرها فعالیت داشته باشند، افزود: اعضای این صنف مواد اولیه کارخانه های دارویی کشور را تامین میکنند، سیترات پتاسیم در دیالیز کلیهها استفاده میشود، سیترات پتاسیم در دارویی و آبکاری و نیز سیترات سدیم در آبکاری، تولید پنیر پیتزا و مواد افزودنی استفاده میشود. افشاری با بیان اینکه تأکید دولت بر مصرف داروهای ایرانی است؛ چراکه نمونه خارجی آنها، قیمت بسیار زیادی دارند و ارز زیادی را از کشور خارج میکنند، خاطرنشان کرد: دولت در این راستا دو خط مشی را پیگیری میکند، درواقع دولت تلاش دارد تا تولیدکنندگان داخلی دارو بتوانند مانند برخی از کشورها در این زمینه خودکفایی ایجاد کنند و به مرور زمان خطاهای خود را در تولید دارو کاهش دهند. افشاری با بیان اینکه ما و همکارانمان در بخش صنعت و دارو تنها تلاش بر تولید داریم، درحالی که توانایی برآورد هزینهها را نداریم، افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی دارو بخواهند اصول اقتصادی را رعایت کنند بایستی کارخانهها را تعطیل کنند؛ چراکه در این صنعت هزینهها و درآمدها با هم همخوانی ندارند.

دارو به شکلهای مختلف همانند داروهای مایع، جامد، پماد و اسپریهای متنوع تولید میشود. همچنین از سوی دیگر دولت تلاش میکند تا با تولیدات داخلی در میزان ارزی که برای خرید این داروها صرف میشود صرفهجویی کند. در طراحی مدرن این فرایندها توجه ویژهای به موقعیت مناطق بحرانی و غیر بحرانی در تولید دارو میشود. همچنین چک لیست ثبت دارو به شرح فوق اعلام شده است. پس از اینکه امضا انجام شد، به منظور اخذ کد رهگیری و قاچاق نبودن دارو در سامانه ثبت می شود. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت داروسازی آوه سینا با نماد معاملاتی "داوه" در گروه مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی به عنوان یکصد و هشتادمین نماد معاملاتی( صد و یکمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج شد تا پس از معرفی توسط مدیران شرکت آماده عرضه اولیه 10 درصدی باشد. حتی کنترل برخی از موارد چون بستهبندیهای ساده از دست مدیران کارخانه خارج شده و بههیچ عنوان نمیتوان در این راستا برنامهریزی استواری داشت. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که شرایط کشور نشانگر این است که در بحرانهای خاص مانند جنگ، مدیران کشوری توانستهاند تاحدودی وضعیت بحران را مدیریت کنند. 

البته نه کشورهای اروپایی بلکه کشورهایی چون هند، چین و کره جنوبی؛ چراکه تمایل زیادی برای سرمایهگذاری در ایران دارند و اگر شرایط این سرمایهگذاری در کشور فراهم شود، وضعیت صنایع دارویی را بهبود خواهد بخشید. با این حال یکی از راهحلهایی که میتوان بهوسلیه آن، صنعت دارو را زنده نگه داشت جلب مشارکت کشورهای خارجی در این زمینه است. بهره گیری از نیروی متخصص و خبره در زمینه واردات دارو از کشورهای دیگر به داخل کشور سبب کاهش هزینه های شما خواهد شد. نکته اینجاست که کمبود دارو در کشور بهویژه داروهای سرطانی تا چند ماه آینده نمایان خواهد شد؛ چراکه تولید داروی داخلی در حال حاضر براساس مواد اولیهای است که در چند ماه گذشته تأمین شده است. در صنایع دارویی مواد اولیه دارویی شامل عناصر مورد نیاز برای تولید انواع داروهای مختلف است. انواع گیاهان دارویی کمیاب و ارزشمند در اصفهان یافت می شود که شامل بابونه، کرفس کوهی، شوید کوهی، پونه، تره کوهی، شیرین بیان، بومادران، کال، زرین گیاه و بسیاری از گونه های گیاهی مختلف هستند که در طب سنتی مورد استفاده می باشند و در دوره های قدیم توانسته اند با این گیاهان دارویی بسیاری از بیماری های حاد را درمان کنند.