حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی

علیار راستگو در حاشیه جلسه ستاد استانی کرونا، گفت: پنج شهرستان اسکو، چاراویماق، ورزقان، خداافرین و هوراند در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها در تمام شهر‌های زرد و نارنجی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که قبلا اعلام شده است، ادامه خواهد یافت؛ از جمله، تا رسیدن به وضعیت مطلوب، تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تعطیل خواهند بود و مراسم‌های مذهبی و آیینی نیز برگزار نخواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت ادارات نیز افزود: در مناطق نارنجی، ادارات ضروری و خدمات رسان با ۷۵ درصد کارکنان، و ادارات غیرضروری با نصف کارکنان و به تشخیص رییس واحد فعالیت خواهند کرد.

راستگو افزود: در مناطق زرد نیز دو سوم کارکنان به صورت حضوری و یک سوم نیز دورکاری خواهند داشت. همچنین، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی دولتی و خصوصی نیز تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی همچنین در خصوص مشاغل نیز گفت: گروه‌های سه و چهار در مناطق نارنجی و گروه چهار در مناطق زرد تعطیل خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج، افزود: با اجرای این طرح، افراد آلوده به صورت خانه به خانه و محله محور شناسایی می‌شوند که برای اجرای این طرح، تبریز در ۱۰منطقه تقسیم بندی و فعالیت‌ها آغاز شده است.

واکنش شدید ایران به توییت اخیر مقام سعودی

سعید خطیب‌زاده در صفحه توییتر خود نوشت: «برای چندین دهه، وهابیت - پرورش یافته قدرت‌های استعماری - یگانه منبع تعصب کور، نفرت و تروریسم در منطقه ما و فراتر از آن بوده است.

واقعیت: همه گروه‌های تروریستی در منطقه ما آموزش‌دیده مدارس و مکتب تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند.

هیچ میزانی از ابهام‌آفرینی توسط سعودی‌ها نمی‌تواند این واقعیت کریه را پنهان کند.

جنایات در یمن و پرونده بدنام خاشقچی برخی از دیگر شیرین‌کاری‌های آنهاست.

تازه‌ترین مورد: ایستادن دوشادوش حامی اصلی تروریسم دولتی [اسراییل]علیه فلسطینی‌ها.

سعودی‌ها باید این رویه را تغییر دهند. سیاست تنش‌آفرینی دیگر قابل تداوم نیست.»

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای خواستار تحریم های تنبیهی علیه گروه شهید میثمی و مهران ببری رئیس آن شد.


این دو به اتهام ارتباط شان با سازمان جدید تحقیقات دفاعی در فهرست تحریم ها قرار بودند.