حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

تحصیل در قبرس شمالی


تحصیل در قبرس شمالی برای خانواده های مهاجر بسیار مهم است. تحصیل تا مقطع متوسطه در این کشور رایگان و اجباری است. سپس دانش‌آموزان رشته‌ای را انتخاب می‌کنند و در مقطع متوسطه آن را مطالعه می‌کنند. آموزش در مقطع ابتدایی به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما پس از آن دانش آموزان باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند. در برخی از مدارس بین المللی، تدریس به زبان انگلیسی برای مقاطع بالاتر در دسترس است.

به غیر از مدارس، دانشگاه های قبرس شمالی نیز وضعیت خوبی دارند. دانشگاه های قبرس شمالی جزو 500 دانشگاه برتر دنیا هستند و مدارک تحصیلی آنها بسیار معتبر است. بسیاری از دانشگاه های قبرس فرصت های بورس تحصیلی عالی را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند. از ارائه تخفیف 30 تا 70 درصدی در شهریه تا هزینه های دانشجویان بین المللی.

مراکز اصلی دانشگاه های معروف در قبرس شمالی شامل دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه خاورمیانه است. هزینه تحصیل در قبرس تقریبا 20 تا 30 درصد کمتر از کشورهای اروپایی و حتی ترکیه است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان مایل به تحصیل در این دانشگاه ها هستند. در این مقاله در مورد شرایط تحصیل در قبرس و بهترین دانشگاه ها و تخصص آنها صحبت خواهیم کرد.

وضعیت تحصیل در قبرس شمالی چگونه است؟

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به دلیل مزایای فراوان و شرایط آسان مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. هزینه تحصیل در قبرس شمالی 20 تا 30 درصد کمتر از ترکیه و سایر کشورهای اروپایی خواهد بود. حتی اگر هزینه تحصیل در قبرس را با هزینه تحصیل در ایران مقایسه کنید، تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.

دانشگاه های قبرس شمالی بر ارزش هایی مانند برابری و لغو طبقات اجتماعی تاکید دارند. به همین دلیل، مدارس و مراکز آموزشی برای تمامی سنین زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ جمهوری TRNC فعالیت می کنند. فلسفه مدیریت این دپارتمان بر اساس «یادگیری مادام العمر» تدوین و اجرا می شود.

تحصیل در قبرس شمالی آنقدر مهم است که جالب است بدانید که نرخ باسوادی جمعیت محلی تقریباً 100٪ است. البته رایگان و اجباری بودن تحصیل تا 15 سالگی در این آمار تاثیر بسزایی دارد. تا سن 15 سالگی هزینه تحصیل حتی برای مهاجران رایگان است.

در قبرس شمالی، تقریباً 7 درصد از تولید ناخالص ملی صرف آموزش می شود. این فاکتور قبرس شمالی را با دانمارک و سوئد که از بزرگترین سرمایه گذاران آموزش در اتحادیه اروپا هستند، رتبه بندی می کند. قبرس شمالی همچنین دارای بالاترین تعداد شهروندان در آموزش عالی در اتحادیه اروپا است و در حال حاضر یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهاجرت است.

برنامه های لیسانس در قبرس شمالی در رشته های مختلف از جمله حقوق، مهندسی کامپیوتر، بازاریابی، روابط عمومی، تجارت، طراحی گرافیک، مطالعات اروپایی، حسابداری، مدیریت، بانکداری و مالی و علوم رفتاری در دسترس است.

نکته دیگر اینکه قبرس شمالی از نظر ساختار فرهنگی شباهت زیادی به ترکیه و ایران دارد. البته حجاب در قبرس شمالی آزاد است و دولت در امور مذهبی مردم دخالت نمی کند. بنابراین، سازگاری با محیط فرهنگی قبرس شمالی و شرایط آب و هوایی آن چندان دشوار نیست. در عین حال این کشور به عنوان یکی از امن ترین مناطق جهان شناخته می شود. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند.

راهنمای تحصیل مهاجرت در قبرس شمالی از مدرسه تا دانشگاه

سیستم آموزشی در قبرس شمالی در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهد. افراد زیادی را از کشورهای دیگر به خصوص دانشگاه جذب کرد.

مدارس دولتی و خصوصی آماده آموزش کودکان و نوجوانان هستند. در قبرس شمالی تقریباً هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد. هر دو آموزش با کیفیت عالی ارائه می دهند. البته، تحصیل در دبیرستان ها، مراکز خصوصی و بین المللی به زبان انگلیسی انجام می شود. برای تحصیل در مدارس دولتی باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشید. بنابراین مدارس خصوصی بهترین گزینه برای دانش آموزان ایرانی هستند. برای اطلاع از مدارس می توانید مقاله «مدارس قبرس شمالی» را در زیر مطالعه کنید.

جالب اینجاست که دانش آموزان مدرسه آمیخته ای از کودکان قبرسی، انگلیسی، روسی، آلمانی و سایر کودکان اروپایی هستند. این فعالیت فرصتی برای فرزند شما است تا در مورد کشور دیگری بیاموزد و روابط بین فردی را تقویت کند.

همچنین بهترین زمان برای یادگیری زبان در همان سال های تحصیلی است. سنی که دانش آموزان هنوز درک زیادی برای یادگیری سریع زبان های مختلف دارند. بنابراین، اگر می خواهید فرزندتان به زبان های زیادی صحبت کند، در ادامه تحصیل در قبرس شمالی تردید نکنید. زیرا در مدارس قبرس شمالی، مطالعه زبان انگلیسی و ترکی اجباری است و علاوه بر آن، دانش آموزان باید آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی را به عنوان زبان سوم بیاموزند.

راهنمای مطالعه قبرس شمالی

سیستم آموزشی در قبرس شمالی در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و آموزش استاندارد و متنوعی را ارائه می دهد. این امر باعث جذب مهاجران زیادی به خصوص در سطح دانشگاه شده است.

مدارس دولتی و خصوصی آماده آموزش کودکان و نوجوانان هستند. البته تفاوتی بین مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد و هر دو آموزش با کیفیت خوبی ارائه می دهند.

جالب است بدانید که هر نوع مدرسه ای که برای فرزندتان انتخاب کنید، ترکیبی از کودکان قبرسی، انگلیسی، روسی، آلمانی و دیگر اروپایی را در کلاس های درس خواهید دید که فرصتی برای کودک شما برای یادگیری ژانرهای مختلف است. نژادها و تقویت روابط اجتماعی تدریجی آنها

سیستم آموزشی قبرس

سیستم آموزشی قبرس شمالی را می توان به چهار بخش تقسیم کرد:

تحصیلات مدرسه ای

آموزش هنر ارائه شده توسط مدرسه هنر برای کودکان 3 تا 6 ساله، آموزش هنر را در قبرس شمالی تشویق نمی کند، اما بیشتر والدین فرزندان خود را از سنین پایین به مدارس می فرستند. در مدارس قبرس شمالی ترکیبی از دانش آموزان قبرسی، ترک، انگلیسی، ایرانی و... وجود دارد.

آموزش ابتدایی

آموزش ابتدایی در دو مرحله انجام می شود. دوره اول یا دبستان برای رده سنی 7-12 سال است و پنج سال طول می کشد. در این مرحله، آموزش مدارس دولتی در قبرس شمالی رایگان و اجباری است.

پس از آن، نوبت به مرحله دوم یادگیری می رسد. این مرحله به مرحله دوم معروف است - جوانی; برای سه سال برای 13-15 سال در نظر گرفته شده است. آموزش در این مرحله نیز اجباری است و در مدارس دولتی به صورت رایگان ارائه می شود.

آموزش عالی

این دوره برای گروه سنی 16-18 سال طراحی شده و دارای یک برنامه آموزشی سه ساله می باشد آموزش در این مرحله توسط دبیرستان ها و مدارس حرفه ای به نام لسه فر ارائه می شود

ویژگی مهم مقطع متوسطه این است که دانش آموزان باید رشته و گرایش مورد علاقه خود را در این مقطع انتخاب کنند. دانشکده های فنی و حرفه ای شامل دانشکده بازرگانی، دانشکده فنی، دانشکده فنی و حرفه ای کشاورزی، دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده مدیریت گردشگری و هتلداری از جمله رشته هایی هستند که دانشجویان دریافت می کنند.

تحصیلات عالی در قبرس شمالی

مرحله آخر سیستم آموزشی در قبرس شمالی بخش آموزش عالی است. تحصیلات دانشگاهی (لیسانس) معمولاً 4 سال طول می کشد. (به جز صنایعی مانند داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی). دانش آموزانی که دوره متوسطه را به پایان رسانده اند می توانند برای شاخه مورد نظر خود اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد