حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

پارافریز (سرقت علمی) چیست؟

=
ترجمه در لغت به معنای بازنویسی است. به طور کلی، هنگامی که شما ایده ها و اطلاعات منابع دیگر را با کلمات خود بیان می کنید، آنها را با کلمات دیگری بیان می کنید. یک نویسنده نقل‌قول از کلمات و عبارات خود برای بیان مطالب به شیوه‌ای متفاوت استفاده می‌کند.

هدف از ضد یخ چیست؟

بازنویسی نه تنها یک عمل بد است، بلکه بخشی ضروری از نوشتن مقالات، کتاب ها و سایر آثار علمی است. مثلاً در یک مقاله علمی، محقق باید از اطلاعات یافته ها و نتایج سایر محققین در قسمت مقدمه و بحث برای معرفی تحقیق خود و توضیح نتایج به دست آمده استفاده کند. در غیر این صورت مقاله شما پذیرفته نخواهد شد. همچنین تفسیر آثار غیرعلمی مانند محتوای وب سایت های مختلف بسیار مهم است. بازنویسی نکردن پست های وبلاگ کیفیت کار را پایین می آورد و رتبه سایت را پایین می آورد.

تفاوت های تفسیر متون به زبان انگلیسی و فارسی

هر فردی با تسلط بر زبان مادری خود می تواند یک جمله را به طرق مختلف بیان کند. بنابراین، تفسیر متن انگلیسی برای فارسی زبانان یک کار چالش برانگیز است. زیرا فارسی زبانان عموماً با اشکال اساسی و محدودیت های جمله سازی آشنا هستند. در نتیجه تغییر جملات به گونه ای که معنی آنها تحریف نشود کار ساده ای نیست.

البته در تفسیر آیات فارسی هیچ مشکلی وجود ندارد. شاید تغییر ساختار و لحن جملات فارسی برای فارسی زبانان کار آسانی باشد. اما وقتی صحبت از نوشتن قوانین، علائم نگارشی، املا و فاصله به میان می آید، موضوع متفاوت است.

زبان انگلیسی خط تقریبا ثابتی دارد و چندشکلی کلمات به ندرت و فقط در چند کلمه دیده می شود. نه تنها تعداد قابل توجهی از واژه ها به دو صورت املا می شوند، بلکه کلمات مرکب، اسم های جمع، فعل های مضارع و ماضی، پسوندها و پیشوندها نیز به شکل های زیادی املا می شوند.

به قول معروف، در هر زبانی، رمزگشایی یک متن یک چالش است. استفاده از نرم افزار پارافریز یکی از راه حل های غلبه بر این چالش هاست.

برنامه ای برای ترجمه متن انگلیسی

نرم افزارهای مختلفی برای تفسیر متون انگلیسی وجود دارد که برخی رایگان و برخی پولی هستند. برخی از این نرم افزارها تنها برخی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهند. برای دسترسی به این خدمات ویژه نرم افزار، باید هزینه اشتراک بپردازید.

در زیر بهترین نرم افزار بازنویسی متن انگلیسی را معرفی می کنیم که می تواند به شما در فرآیند بازنویسی کمک کند. اما به یاد داشته باشید که استفاده از این نرم افزار ممکن است نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد. زیرا در درس واژگان، هوش فردی و مهارت زبان انگلیسی حرف اول را می زند.

برنامه گرامر

Grammarly یک چک کننده املا و دستور زبان آنلاین است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمام خطاهای موجود در مقاله خود را پیدا کنید.

سایر ویژگی های دستور زبان عبارتند از: کشف سرقت ادبی، پیشنهاد کلمات بهتر، ویرایش جملات و پیشنهاد جملات مناسب تر. این ویژگی ها گرامر را به زیرمجموعه ای از نرم افزارهای پارافراسی تبدیل کرده است.

Grammarly را می توان به عنوان یک نرم افزار جداگانه در سیستم عامل مک استفاده کرد. همچنین می توانید افزونه Grammarly را بر روی Microsoft Word در سیستم عامل ویندوز نصب کنید.

این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پریمیوم موجود است. نسخه رایگان Grammarly گرامر و املای کلمات را به صورت آنلاین بررسی می کند. با این حال، نسخه پولی دارای ویژگی های متنوع تری است، از جمله:

سرقت ادبی را بررسی کنید

کلمات و عبارات مناسب تری را پیشنهاد کنید

برای دیدن معانی و مترادف ها دوبار کلیک کنید

امکان اضافه کردن کلمات به فرهنگ لغت شخصی

توضیح قواعد گرامری

آمار عملکرد را از طریق ایمیل دریافت کنید.

خبر خوب Grammarly این است که سایت های ایرانی می توانند نسخه پولی Grammarly را با هزینه اندکی فعال کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد