حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

آیا سنگ کلیه باعث یبوست می شود؟


سنگ کلیه می تواند باعث علائم گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و انسداد روده و همچنین اسهال یا یبوست شود.

سنگ کلیه می تواند باعث علائم گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و انسداد روده و همچنین اسهال یا یبوست شود.

طبق گفته LifeMD، علائم مرتبط با دستگاه گوارش ناشی از سنگ کلیه نیز می تواند خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را افزایش دهد. مشکلات رایج مرتبط با سنگ کلیه شامل سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و انسداد روده است. همچنین، با سنگ کلیه، ممکن است اسهال یا یبوست را تجربه کنید.

سنگ کلیه چگونه بر عملکرد روده تأثیر می گذارد؟

برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان سنگ کلیه نیز خطر یبوست را افزایش می دهند.

سنگ های بزرگ همچنین می توانند باعث انسداد فیزیکی در دستگاه ادراری به نام سنگ کلیه شوند که می تواند باعث احتباس بیش از حد شود. هنگامی که ادرار غلیظ در مثانه جمع می شود، می تواند به روده ها فشار وارد کند و حرکت و عملکرد آنها را تغییر دهد.

چه زمانی عملکرد روده غیر طبیعی است؟

عملکرد غیر طبیعی روده برای توصیف وضعیتی استفاده می شود که در آن الگوی طبیعی حرکات روده مختل می شود و دفعات، قوام و مقدار مدفوع تغییر می کند. اگر حرکات طبیعی روده قطع شود یا کند شود، می تواند باعث شود:

یبوست

اسهال

نفخ

درد شدید شکم

این مشکلات گوارشی می تواند توسط بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری التهابی روده (IBD) و سنگ کلیه ایجاد شود. از طرف دیگر، عملکرد طبیعی دستگاه گوارش به معنای حرکات طبیعی روده است.

اگرچه دفعات اجابت مزاج از فردی به فرد دیگر متفاوت است، یک سیستم گوارشی سالم معمولا اجازه می دهد مدفوع سه بار در هفته تا سه بار در روز به راحتی دفع شود.

چگونه یبوست ناشی از سنگ کلیه را کاهش دهیم؟

اگر تغییراتی را در حرکات روده خود به دلیل سنگ کلیه تجربه کرده اید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به عملکرد صحیح آنها انجام دهید.

برای کنترل وضعیت خود، مصرف مایعات خود را افزایش دهید و با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید. نوشیدن آب مواد معدنی مضر بالقوه را از بین می برد، اما به اجابت مزاج منظم به نرم شدن مدفوع کمک می کند.

گنجاندن فیبر بیشتر در رژیم غذایی خود مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و مرکبات می تواند از یبوست جلوگیری کند.

اگر مشکلات روده شما پیشرونده یا شدید است، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد درمان های جایگزین صحبت کنید. آنها ممکن است ملین ها یا داروهای ضد اسهال را برای کمک به کنترل علائم و بازگرداندن عملکرد طبیعی روده تجویز کنند.

آیا می توانید از سنگ کلیه پیشگیری کنید؟

اگرچه همیشه نمی توان از تشکیل سنگ جلوگیری کرد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال تشکیل سنگ انجام دهید. این روش ها خطر اختلال عملکرد روده را کاهش می دهند.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که هیدراته بمانید. نوشیدن آب کافی به دفع مواد معدنی و سایر موادی که در تشکیل سنگ کلیه نقش دارند کمک می کند. همچنین می توانید تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، مانند کاهش مصرف نمک و مصرف کمتر پروتئین حیوانی. اگر از سنگ کلیه رنج می برید، پزشک ممکن است دارو یا مکمل هایی برای جلوگیری از تشکیل سنگ تجویز کند.

در مورد سنگ کلیه و دفع مدفوع چه زمانی باید به دکتر آقامحمدپور مراجعه کرد؟


اگر مشکوک به سنگ کلیه هستید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. شما می توانید دریابید که آیا می توانید سنگ کلیه خود را به طور طبیعی دفع کنید یا به مداخلات پزشکی بیشتری نیاز دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد