حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

انواع کفپوش خودرو


اغلب وقتی صحبت از کفپوش خودرو می شود، چیزی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از این لوازم در دکوراسیون داخلی خودرو است. تشک‌های کف سرنشینی ممکن است تنها بخشی از لوازم جانبی هر خودرو باشد، اما راننده به خوبی می‌داند که تشک‌های مناسب چه تفاوتی در زیبایی و تمیزی داخل خودرو ایجاد می‌کنند.

کفپوش خودرو از ورود کثیفی و زباله های مختلف به کف خودرو جلوگیری می کند. اگر ضد آب باشند از نفوذ مایع جلوگیری می کنند و اگر جاذب باشند با جذب مایع نفوذ مایع به کف واقعی خودرو را به تاخیر می اندازند. این مقاصد را می توان به پنج دسته تقسیم کرد:

پوشش کف

پوشش های کف ارزان ترین و در دسترس ترین پوشش ها هستند. در زیر این کفپوش ها معمولاً یک لایه پلاستیک برای جلوگیری از سر خوردن کف داخل خودرو قرار دارد. این کفپوش ها در رنگ ها و طرح های متنوع موجود می باشند. این درج ها معمولا اندازه خاصی ندارند و در هر خودرویی قابل نصب هستند. حتی می توان هر روز این کفپوش ها را از خودرو جدا کرد و تمیز کرد. البته این کفپوش ها با گذشت زمان شکل خود را از دست می دهند، پوسته می شوند و می توانند در اطراف خودروی شما سر بخورند. این کفپوش ها عمر کوتاه تری نسبت به سایر فرش های ماشینی دارند و به راحتی در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو پیدا می شوند، اما در نهایت تشک های نمدی دردناک ترین نوع کف پوش در عمر خودرو هستند.

کف لاستیکی

کفپوش های لاستیکی ساده ترین، ارزان ترین و بادوام ترین فرش های کف برای استفاده در ماشین شما هستند. کف لاستیکی زیر پای شما می‌لغزد اما به پدال‌های خودرو نمی‌چسبد و شما را در حین رانندگی ایمن نگه می‌دارد و از ورود رطوبت به داخل خودرو جلوگیری می‌کند. از آنها انتظار نداشته باشید که کف ماشین به درستی جا بیفتند.

مناسب برای هر موقعیتی

کفپوش تمام فصول از یک لایه نازک وینیل (نوعی پلاستیک) ساخته شده است و دوام بیشتری نسبت به کفپوش لاستیکی دارد. با لبه های برجسته از ورود آب به داخل خودرو جلوگیری می کند. گرد و غبار و خاک وارد خودرو نمی شود. این نوع کفپوش ها به کف ماشین چسبانده می شوند و زیر پا نمی آیند و در دسترس هستند.

فرش های پر از احساس و فرش

این فرش ها از نمد ساخته شده و در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشد.

برای ماشین شما عالی است. بهترین ویژگی کفپوش نمدی این است که به راحتی آب، گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می کند. اما بیشتر از بقیه طبقات نیاز به شستشو دارد.

کف های حساس آب را جذب کرده و کثیفی را کاملا جذب کرده و کفش را به خوبی تمیز می کند. طبقه های حساس شبیه پله های پشت خانه هستند و به همین منظور عمل می کنند.

زمین سه بعدی

کفپوش های سه بعدی گران ترین و درجه یک ترین کفپوش های موجود در بازار هستند و ظاهری زیبا به خودروی شما می بخشند. این کفپوش ها جزو محصولات جدیدتر هستند و همیشه نسبت به محصولات جدید موجود در بازار تردید وجود دارد. این کفپوش ها معمولا در سه رنگ مشکی، خاکستری و کرم طراحی و تولید می شوند. از آنجایی که این کفپوش ها عمدتا از مواد پلیمری ساخته شده اند، کاملا ضد آب بوده و به عنوان یک لایه محافظ عمل می کنند و از ورود هرگونه گرد و غبار و مایع به کف اصلی خودرو جلوگیری می کنند. تمیز کردن آنها بسیار ساده است و مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی کند. بهترین ویژگی این کفپوش ها طراحی دقیق و سه بعدی آن هاست که در استفاده از پدال های خودروی شما اختلال ایجاد نمی کند و روی کف خودرو سر نمی خورد.

به طور کلی می توان گفت که هنگام خرید پلن باید این چند نکته را به خاطر بسپارید:

1. در صورت امکان، از مناطقی که برای همه وسایل نقلیه قابل دسترسی است خودداری کنید.

2. می‌توانید با استفاده از تکه‌های کاغذ و فرش باقیمانده از تمیز کردن خانه، فرش و موکت بسازید، یا خودتان فرش و موکت بسازید و بمیرید تا با کف ماشینتان مطابقت داشته باشد.

3. کفپوش ها مایعات را جذب می کنند و اگر برای مدت طولانی روی کف خودرو قرار گیرند، باعث آسیب به کف خودرو می شوند.

4. اگر کف خودرو حرکت می کند و زیر پای شما حرکت می کند، سریع آن را تعویض کنید، زیرا باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی مانند فشار دادن پدال ها و حوادث رانندگی می شود.

لینک مقاله: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-تیبا-1-جدید/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد