حافظه خبری

مجله خبری حافظه

حافظه خبری

مجله خبری حافظه

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟


الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ این یک مقاله جامع و مختصر است که در آن سعی شده مواردی که در الگوریتم پنگوئن گوگل وجود دارد را بررسی کنیم. موارد زیادی در این مقاله وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت کمک کند تا این الگوریتم را بهتر درک کنند. با وبلاگ به روز باشید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن جدیدترین و مهم ترین الگوریتمی است که گوگل هر ماه آن را به روز می کند تا جستجوهای دقیق و عمیق را برای بهبود کیفیت آن انجام دهد.

قبل از ورود الگوریتم پنگوئن، محتوای صفحات توسط الگوریتم پاندا بررسی می‌شد، اما بسیاری از سایت‌ها با وجود محتوای بی‌فایده و بی‌کیفیت، همچنان در نتایج گوگل رتبه بالایی داشتند و بالعکس، سایت‌های زیادی با محتوای خوب وجود داشتند. و کیفیت پایین رتبه بندی شد و همین امر باعث نارضایتی کاربران شد زیرا در هنگام جستجوی مقاله چندین صفحه نامربوط به طور همزمان جلوی چشمان آنها ظاهر می شد و مجبور می شدند آن صفحه را ترک کنند. اما دلیل اصلی افزایش رتبه این سایت ها چیزی جز وجود بک لینک های زیاد نبود.

نحوه شناسایی بک لینک های وب سایت با گوگل

در گذشته گوگل وب سایت هایی را با بیشترین تعداد لینک (صفحه اول گوگل) رتبه بندی می کرد و این وب سایت ها برتر و برتر محسوب می شدند.

به این ترتیب، وب سایت ها بدون توجه به ارتباط محتوای سایت خود، با لینک های خرید و فروش شده، بک لینک خرید و فروش می کردند و در نتیجه جایگاه خود را در صفحه نتایج گوگل افزایش می دادند.

تا آن زمان، این موضوع را در ذهن داشته باشید تا بهتر متوجه شوید الگوریتم پنگوئن چگونه به وجود آمد و چگونه کار می کند.

اما وقتی صحبت از بک لینک می شود، شاید مفهوم بک لینک برای برخی افراد احمقانه و ناآشنا به نظر برسد. در زیر به شما بک لینک ها را معرفی می کنیم.

لینک بیلدینگ در بک لینک

بیایید بک لینک را با یک مثال ساده توضیح دهیم. گوگل مانند شهروندی عمل می کند که به دنبال یک کافی شاپ خوب است و این توانایی را دارد که از بین ده ها یا صدها کافی شاپ بهترین را انتخاب کند. با توجه به رضایت یا شهرت مشتری. به عنوان یک بازیگر که به این کافه سر می‌زند، انتخاب خود را انجام می‌دهد و رضایت مهمانان برای کافه پول در نظر گرفته می‌شود که زیر سوال رفته و اعتبار و ارزش آن را افزایش می‌دهد.

بک لینک ها همان مشتریان کافی شاپ هستند که بر اساس تمجید و در واقع تبلیغات خودشان به سایت های دیگر اعتبار و ارزش می دهند و گوگل در واقع از طریق این لینک ها سایت ها را رتبه بندی می کند و به آنها پاداش می دهد.

از این رو سایت ها برای افزایش امتیاز و ارزش خود در گوگل، از سایت های دیگر برای سایت خود لینک دریافت می کردند و هر چه تعداد لینک های سایت آنها بیشتر باشد، محبوبیت بیشتری در گوگل پیدا کردند.

لینک یک تصویر یا متن مشابه است که نشان دهنده سایت ما است به گونه ای که لینکی را به سایت دیگری ارسال می کند و اگر کاربر روی لینک کلیک کند به صفحه ای از وب سایت ما رفته و از سایت ما به سمت بالا بازدید می کند و رتبه سایت ما افزایش می یابد بالا خیلی راحت

خوب، به موضوع اصلی برگردیم، تا اینجا همه چیز خوب است، وب سایت ها می توانند به راحتی رتبه خود را با بک لینک افزایش دهند.

اما برخی از افراد از این لطف گوگل استفاده کردند و شروع به خرید و فروش بک لینک های بزرگ (بیشتر) از وب سایت های پولی و بی کیفیت کردند. یعنی می خواهند به نوعی بیایند تقلب کنند و سر گوگل کلاه بگذارند. با آنچه سئو کلاه سیاه نامیده می شود، رتبه وب سایت خود را به سرعت افزایش دهید.

برای مبارزه با این فساد ابتدا گوگل از الگوریتم پاندا استفاده کرد اما الگوریتم پاندا به تنهایی نتوانست با این ترفندها مبارزه کند و نیاز به دستیار هوشمند و مراقبت است و در سال 2012 الگوریتم پنگوئن را برای کمک به پاندا فرستاد.

بله، الگوریتم پنگوئن به عنوان پلیس مبارزه با کلاهبرداری برای شناسایی و برخورد با کلاهبرداران و کنترل وضعیت سئو کلاه سیاه وارد عمل شد.

الگوریتم پنگوئن را وارد کنید

الگوریتم پنگوئن مانند یک پلیس وظیفه شناس و بسیار فعال است و همیشه هوشیار بوده و در صورت بروز خطا در وب سایت ها و مدیریت صحیح وب سایت ها، بلافاصله آنها را جریمه می کند. به آنها پاداش می دهد.

اما این الگوریتم به شدت در معرض دو خطای اصلی سایت است:

1- خرید و فروش لینک و ساخت لینک

پنگوئن سایت شما را از جایی که لینک می‌خرید و از کجا می‌فروشید بررسی می‌کند:

به عنوان مثال اگر سایت شما یک خبر است و لینک سایت بی بی سی را ارائه می دهید به این معنی است که سایت هایی که مستقیما با کار شما مرتبط هستند از نظر گوگل قابل قبول هستند.

در غیر این صورت، اگر پنگوئن شما را جریمه کند یا از سایت های اسپم (مخاطب) و پولی درخواست خرید لینک انبوه کنید، باز هم جریمه خواهید شد و رتبه سایت شما کاهش می یابد.

این الگوریتم وقتی به سایت های غیر مرتبط لینک می دهید، سایت شما را به عنوان یک سایت تبلیغاتی یا یک سایت فروش بک لینک شناسایی می کند، بنابراین نسبت به تبلیغات زیاد در آن سایت ها حساس است. بیش از دو یا سه تبلیغ در سایت خود قرار ندهید.

2- بازسازی کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

قبل از ورود پنگوئن، با توجه به موضوع وب سایت شما، گوگل در مواردی که به کلمات کلیدی مهم برخورد می کند، امتیاز می دهد، اما برخی افراد همچنان از آن سوء استفاده می کنند و وب سایت خود را با کلمات کلیدی تکراری پر می کنند، در حالی که وب سایت های بدون ارزش در رتبه های بالا قرار می گیرند و کاربران در رتبه بندی قرار می گیرند. در هنگام جستجوی چیزهایی که می خواهند با وب سایت های بی کیفیت و نامربوط مواجه می شوند.در همان زمان گوگل برای جلوگیری از این مشکل وارد دنیای الگوریتم ها شد.

مثلا

اگر وب‌سایتی در زمینه پوشاک فعالیت می‌کند، کلمه «لباس» را چندین بار در متن، تصاویر و ویدیوهای وب‌سایت خود درج می‌کند تا به گوگل اطلاع دهد که وب‌سایت من به پوشاک و هر کاربری که در جستجوی لباس است، می‌پردازد. وب‌سایتی مرتبط با لباس. معمولا در اولین نتایج گوگل ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید: https://blogten.ir/algorithm-google-penguins/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد